۱۳۸۸ بهمن ۱۳, سه‌شنبه

آیا می دانید که .... ؟

آیا می دانید.... محسن سازگارا جزء افرادی بود که در هواپیمای حامل خمینی  از پاریس به تهران، همراه او بوده است.

آیا می دانید....محسن سازگارا جزء پایه گذارن سپاه، و جزء ازائه دهندهان طرح خلع سلاح گروه ها و احزاب بوده است.

آیا می دانید....یکی از مهمترین عوامل خلع شدن بنی صدر، مشکل او با حزب جمهوری اسلامی و عدم اعتقاد اود به حضور روحانیت در سیاست بوده است.

آیا می دانید....محبوبیت بنی صدر آنقدر زیاد بوده است که پس از درخواست او برای راهپیمایی، حدود 500 هزار نفر به خیابان ها ریختند که 50 نفر از آنها  کشته شدند.

آیا می دانید....رجایی که از وی به عنوان نماد ریاست جمهوری عادل و مردمی یاد می شود، رسما کمتر از 1 ماه رییس جمهور بوده است.

آیا می دانید.... ایران در زمان جنگ8ساله بارها به اسرائیل درخواست خرید اسلحه داد و برخی منابع میزان فروش تسلیحاتی اسرائیل به ایران را تا ۲٫۵ میلیارد دلار نیز تخمین زده‌اند. برخی دیگر، تسلیحات فروخته شده به ایران توسط اسرائیل را در آنزمان سالی ۵۰۰ میلیون دلار برآورد کرده اند. برخی منابع حاکی از آن است که ایران پس از آغاز جنگ، تا ۸۰٪ تسلیحات مورد نیاز خود را از اسرائیل خریداری نمود.

آیا می دانید....عباس امیر انتظام  معاون نخست‌وزیر در دولت موقت مهدی بازرگان،  اولین و قدیمی ترین زندانی سیاسی بعد از انقلاب ایران محسوب می‌شود که از تاریخ آذر ماه ۱۳۵۸ تاکنون در حبس به سر می‌برد. طبق گفته‌های فرشته بازرگان، دختر مهدی بازرگان، تنها دغدغه ‍‍مهدی بازرگان تا واپسین روزهای عمرش مساله زندانی بودن امیرانتظام بوده‌است که مهدی بازرگان را رنج می‌داده‌است و مساله آزادی امیرانتظام را، به عنوان آرزویی ناکام یاد می‌کرده‌است.

آیا می دانید....در جریان اعدام های سیاسی سال 67، تعداد نا معلمومی زندانی سیاسی در ماه های مرداد و شهریور بدون دادگاه، اعدام شدند.(به شهادت رسیدند). چرم این افراد وابسته بودن به احزاب چپگرا و سازمان مجاهدین خلق ایران ذکر شده. در میان این افراد عده زیادی پسر و دختر جوان نیز حضور داشند. در مورد دختران جوان حاضر در این جمع شایعات دردناکی  مبنی بر تجاوز به آنها ، قبل از اعدام وجود دارد. ( شایعه، یعنی شاید درست باشد)

آیا می دانید....آیت الله منتظری در طی نامه ای که به خمینی نوشت، قتل های زنجیره ای را محکوم کرد و در متن نامه خود خمینی را "ساده لوح" خطاب نمود. و این ماجرا زمینه عزل ایشان از سمت نیابت رهبری گردید.

آیا می دانید....پس از عزل آیت ا... منتظری، ‏ بلافاصله اقداماتی به شکل تخریب دیوار و‏ ‏حصار اطراف بیت، محو و حذف نام و عکس‌های منتظری از کتب درسی،‏ ‏ادارات دولتی و معابر عمومی، تغییر نام خیابان‌ها و اماکنی که به نام‏ ‏آیت‌الله منتظری نامگذاری شده بود و جمع‌آوری رساله و تألیفات‏ ‏او و مزاحمت نسبت به بسیاری از شاگردان و علاقه‌مندان‏ ‏او صورت گرفت.

آیا می دانید....در بهمن سال 71 و پس سخنرانی آیت ا.. منتظری در حمایت از تنی از چند زندانیان، عده‌ای در برابرمنزل ایشان  تجمع کرده و با سنگ‌پرانی و شعار ایجاد اغتشاش نمودند، و سپس صبح روز بعد به محل‏ ‏درس حمله کرده و عده‌ای از شاگردان او را مضروب و دستگیر‏ ‏کردند، و شب هنگام در ساعت ده شب حدود هزار نفر نیروی نظامی با‏ ‏قطع برق و تلفن‌ها و با محاصرهٔ کامل منطقه با کندن درب‌ها به وسیلهٔ‏ ‏جرثقیل و شکستن شیشه‌ها به دفتر و حسینیهٔ وی حمله کرده و پس از‏ ‏این تهاجم آرشیو دفتر و اموال زیادی را به غارت بردند.

آیا می دانید....مشابه این اتفاقات در سال های 73 و 76 نیز برای آیت ا.. منتظری مجددا رخ داد که در نهایت در سال 76 به دستور دادگاه روحانیت درب منزل ایشان پلمپ گردید و‏ ‏تنها درب ورودی به قسمت داخلی منزل او را باز گذاشتند که این‏ ‏درب نیز به وسیلهٔ قراردادن کیوسک و گماردن نیروهای سپاه پاسداران‏ ‏در جلوی آن به طور شبانه‌روزی کنترل می‌شد و بیش از پنج سال ایشان‏ ‏جز با فرزندان و خواهر و برادران و نوه‌های خویش با شخص دیگری‏ ‏اجازهٔ ملاقات نداشت.

آیا می دانید....مهدی هاشمی، برادر داماد منتظری به دلیل افشای  قضیهٔ ایران کنترا،  مورد اتهام های بی مورد قرار گرفت و چندی بعد اعدام شد. ماجرای ایران - کنترا (به انگلیسی: Iran Contra affair) که به ماجرای مک‌فارلین نیز معروف است، به معامله تسلیحاتی ایران با ایالات متحده آمریکا از طریق اسرائیل، در اواسط دهه ۱۹۸۰ (دهه ۱۳۶۰) باز می‌گردد که پول فروش این تسلیحات بطور پنهانی به ضد انقلابیون نیکاراگوئه موسوم به کنترا داده می‌شد.

آیا می دانید.... سعید مرتضوی در سن ۱۹ سالگی به عنوان دادیار و سپس در سن ۲۰ سالگی بعنوان رییس دادگاه عمومی شهر بابک منصوب می‌گردد. وی از سوی دولت کانادا و کمیته اصل ۹۰ مجلس ششم پیرامون قتل زهرا کاظمی روزنامه نگار و عکاس ایرانی - کانادایی که در بازداشت دادستانی تهران کشته شد، مقصر اعلام شده‌است.

آیا می دانید....زهرا (زیبا) کاظمی (۱۹۴۸ - ۱۱ ژوئیه ۲۰۰۳) خبرنگار کانادایی - ایرانی تبار بود که در مسافرتی حرفه‌ای به قصد تهیه گزارش در ایران، هنگام ناآرامی‌ها و اعتراضات دانشجویی، به جرم عکس‌برداری حین تجمع برخی از خانواده‌های زندانیان در مقابل زندان اوین، بازداشت و در زندان کشته شد. شهرام اعظم ، پزشک سابق و کارمند وزارت دفاع ایران که در سال ۲۰۰۴ میلادی ایران را ترک و از کانادا درخواست پناهندگی نمود، پس از معاینه بدن زهرا کاظمی، اعلام نمود که علایم ضرب و شتم شدید، شکنجه و تجاوز جنسی شامل: شکستگی جمجمه و بینی، له‌شدگی انگشتان پا، شکستگی انگشتهای میانی و کوچک دست راست و انگشت میانی دست چپ، کنده‌شدن ناخنهای انگشتهای شصت و اشاره دست، صدمات در ناحیه ریه و دنده، کبودی شدید ناحیه شکم، اندام تناسلی و پاها که حاکی از تجاوزات وحشیانه جنسی و شلاق خوردن در زمانهای مکرر دارد، نشان می‌دهد که او هنگام تحمل حبس به قتل رسیده‌است.

آیا می دانید....در ماجرای 18 تیر 78 فرشته علیزاده دانشجوی دانشگاه الزهرا بود که در میان درگیری های پس از حمله شبه نظامیان انصار حزب الله و پلیس به خوابگاه دانشجویان در کوی دانشگاه تهران در واقعه ۱۸ تیر ناپدید شد. منابع دانشجویی معتقدند که وی کشته شده است.

آیا می دانید....عزت الله ابراهیم نژاد، یکی دیگر از شهدا 18تیر 78، در حال طی دوران حدمت نظام وظیفه در ستاد مشترک سپاه پاسداران در تهران بود که برای دیدن دوستان خود به خوابگاه کوی دانشگاه تهران می‌رود. گفته می شود دلیل به قتل رساندن او، شناسایی نیروهای انصارحزب الهه و معرفی آنها به دانشجویان بوده است. در مورد شهادت او گفته می شود که او را شبانه از جمعیت جدا کرده و مورد ضرب شتم با چاقو و زنجیر و ... قرار می دهند و قبل از رسیدن جمعیت برای کمک به او با تیر خلاص مهدی صفری تبار پسر امام جمعه اسلامشهر (فرمانده سپاه) به شهادت می رسد.

آیا می دانید....تعداد قربانیان قتل های زنجیره ای  به بیش از هشتاد نویسنده، مترجم، شاعر، فعال سیاسی و شهروندان عادی می‌رسد.

آیا می دانید....قتل های زنجیره ای به فتوای برخی از روحانیون من جمله قربانعلی دری نجف‌آبادی وزیر وقت اطلاعات انجام شده است. در پایان متهم اصلی این جنایات، سعید امامی شناخته شد. در گزارش وزارت اطلاعات، گفته شد که سعید امامی به بیماری همجنس بازی نیز دچار بوده است و بارها از هم سلولی ها و زندان بان های خود درخواست آمیزیش کرده است. همچنین فیلم  اعتراف گیری از همسر وی در اوین نیز موجود است که سعی دارند به وی اتهام فاحشه بودن بزنند.

آیا می دانید.... راهپیمایی های 18 تیر 78 ، رفته رفته به سمت دفتر خامنه‌ای در حال حرکت بود که با حضور مثبت و به موقع سعید حجاریان در میان جمع دانشجویان از این امر جلوگیری شد. شایان ذکر است که  دفتر خامنه‌ای در محدوده ای مشخص ، شامل حریم امنیتی است که در صورت انجام تظاهرات یا راهپیمایی در این حریم، نیروهای امنیتی حق تیراندازی دارند.

آیا می دانید.... پس از ماجرای راهپیمایی به سمت دفتر خامنه ای، جمعی از سپاهیان نامه ای تهدید آمیز به خاتمی نوشتند و خواستار موضع گیری سریع وی شدند. یکی از امضا کنندگان این نامه محمد باقر قالیباف (فرمانده وقت نیروی هوایی سپاه) بود که چندی بعد از سوی خامنه‌ای جانشین سردار لطفیان در نیروی انتظامی شد.
آیا می دانید....تعداد قربانیان قتل های زنجیره ای  به بیش از هشتاد نویسنده، مترجم، شاعر، فعال سیاسی و شهروندان عادی می‌رسد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر