۱۳۸۸ بهمن ۲۵, یکشنبه

جملاتی در نقد دین

منطق می گوید یک سکه همیشه می افتد.ایا اگر ده مسیحی معتقد دعا کنند که ان سکه نیفتد ایا نمی افتد؟ اگر هزار مسلمان معتقد دعا کنند چطور؟ میلیون ها انسان مذهبی چطور؟(مارک توماس)/ همه دین ها مثل هم هستند،فقط روزهای تعطیلشان فرق می کند(کتی لدمن)/دین من این است.،نیازی به مرجع تقلید و فلسفه های پیچیده ندارد، دین من عقل من است و مرجع ان مهربانی ست(دالایی لاما)/روحانیون با دین دکان باز کرده اند،خرافات می فروشند، پول می گیرند و گناهان را می بخشند و در اخر خودشان پادشاه می شوند.(ولتر)/ماوراءالطبیعه گفتگویی است میان دو نفر که یکی از ان ها نمی داند چه می گوید و دیگری از حرف های او سر در نمی اورد(ولتر)/ بهتر است به جای این که افراط گرایان دینی را سرزنش کنیم خود دین را سرزنش کنیم.(ریچارد داوکینز)/اگر من ادعا کنم که بین زمین و مریخ یک قوری چینی وجود دارد که در مداری بیضوی به دور خورشید می گردد هیچ کس نمی تواند حرفم را رد کند البته به شرطی که به ان بیافزایم که این قوری انقدر کوچک است که با قوی ترین تلسکوپ ها هم دیده نمی شود.اما مردم حق دارند که فکر کنند چرند می گویم اما اگر کتب اسمانی به وجود همین قوری صحه بگذارند و هر یکشنبه ان را به عنوان حقیقتی مقدس تعلیم می دادند و در مدارس به خورد بچه ها می دادند شک کردن به این قوری انحراف از دین قلمداد می شد(برتراند راسل)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر