۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۹, یکشنبه

تفسيرقران يا پوشش آ ن

به نظر مي رسد تفسير از ديدگاه قران غير قابل قبول است
براي پا سخ به اين فرضيه ابتدا بايد به ضرورت تفسير اشاره كرد به بيا ن ديگر چه
موقع يك مطلب نيازمند به تفسير است؟
در پا سخ به اين سوا ل حا لتهاي زير را ميتوان مد نظرقرارداد:
1ـ مطالب مجمل يعني خلاصه بيان شده باشد
2- مطالب مبهم باشد
حال با نگاه به آيات قران آيا مطالب مندرج در قران مبهم يا مجمل است؟
آياتي چند از قران:
1ـ آ يه12سوره الاسرا:
و ما شب و روز را دو آ يت و نشا نه قرار داديم و آ نگاه از آيت شب كاستيم و آ يت
روز را تابان ساختيم تا شما در روز فضل خدا را طلب كنيد و تا آ نكه شمار سا لها
و حساب اوقات را بدانيد و هرچيزي!!! را مفصل بيان كرديم.
2ـ آيه15 سوره مائده :
...هما نا از جانب خدا براي هدايت شما نوري عظيم وكتا بي آشكا رآ مد .
3ـ آيه99سوره بقره:
و ما براي ثبوت پيغمبري تو آيات و دلايل روشن فرستاديم و به جز كافران و اهل عناد
كسي انكار آن نخواهد كرد.
4ـ آيه242سوره بقره:
خدا آيات خود را براي شما ا ينگونه روشن بيا ن كند كه اين كار سزاوار مردم پرهيز كار است
با نظر به آيات مذكور مشاهده مي كنيم كه قران مفصل يعني خلاف مجمل و آشكا ر
و روشن يعني خلا ف مبهم بيان شده.
پس نتيجه اين قسمت بدين ترتيب است كه قران به نقل از خود قران مجمل و مبهم
نيست لذا نياز به تفسير نيست
اما به فرض ا ين كه نيا زمند به تفسير باشد اين سوال در ذهن تداعي مي شود كه چه
كسي بايد تفسير كند .آيا تفسير مفسرا ن قابل اعتماد است ؟
درپاسخ به اين سوال ما بالاترين مقام را از نظر اسلام در نظرم گيريم:
آيه1سوره تحريم:
اي پيغمبر گرامي براي چه آ نرا كه خدا بر تو حلا ل فرمود بر خود حرا م كردي تا زنانت را از خود خشنود سازي در صورتيكه خدا آمرزنده و مهربان است.
با نظر به آيه فوق مي بينيم كه محمد بالا ترين مقام از مسلمانان حلال خدا را بر خود
حرام كرده كه در اين آ يه صراحتا عملكرد محمد خلاف امر خدايش گوشزد شده آن
هم به دليل واهي كه همانا همانطور كه بيان شده تا زنانش از او خشنود گردند
به تبع از طريق ا ولي تكليف تفسير مبلغين دين كه به نقل از خودشان كه خاك زير
پاي محمد هم نمي شوند مشخص مي گردد!!!
اما خلاصه كلام و علت تاكيد مبلغين دين به تفسير چيست؟
آنچه ا ز اين سطور بر مي آيد اين است كه به دو دليل تفسير از نظر قران قابل رد است
1ـ نيازمند به تفسير نيست
2ـ به فرض نياز به تفسير مفسري كه تفسيرش قابل اعتماد باشد نبوده و نيست
حال چرا مبلغين دين تاكيد بر تفسير قران دارند وبا پشت كردن به آيات خدا اصرار به
تفسير دارند؟
علت: تفسير راه فراريست از بيان واقعيت تلخ موجود درقران كه مبلغين دين خودآگاه
يا ناخود آگاه با توصل به آن سعي در بافتن جامه زريني براي سرپوش گذاشتن بر
واقعييات تلخ قران دارند
واقعييات تلخي ازقبيل:
1ـ حكم به كشتار
 2ـ قطع اعضا
 3ـ به رسميت شناختن برده داري
4ـنابرابريها
 5ـ سلب آزا د يها بخصوص در مورد زنان و...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر