۱۳۸۹ مهر ۸, پنجشنبه

تناقضات قرآنی

امروز میخوام چند تا از تناقض هایی که تو قرآن پیدا کردم و وجود داره رو بذارم . همه میدونیم تو دینی که الان آخوندا به ما میگن کلی تناقضای کوچیک و بزرگ هست . همه شاید اینو قبول دارن . اما آیا تو دین اولی که محمد اورده هم تناقض وجود داره ؟ آیا محمد معصوم از اشتباه بوده ؟
من جواب این سوال ها رو نمیدونم . ولی اگه نشه این تناقض ها رو توجیه کرد شاید مورد فوق زیرسوال بره . ضمنا ترجمه آیه ها ترجمه مهدی الهی قمشه ای هستش و یکی دوتاش از فولادوند و مکارم . یه چیز دیگه که هست اینه که من خودم واسه این به ظاهر تناقض ها توجیه مناسبی پیدا نکردم و شاید این بخاطر مطالعه کم من باشه . هرکی خوند امیدوارم کمکی بکنه اگه چیزی میدونه
۱- آیا خدا گناه شرک رو میبخشه یا نه ؟ چیزی که مشخصه خدا هیچ گناهی رو بدون توبه نمی بخشه و منظور من اینجا از بخشیدن بعد از توبه هستش . دو تا آیه زیر رو بخونین :
- محقق است که خداوند هرکس را به او شرک آورد نخواهد بخشید و سوای شرک هرکه را خواهد می بخشد ( سوره نسا آیه ۴۸ )
- خدا هرکه را به او شرک آرد نخواهد بخشید و مادون شرک گناهان دیگر را هرکه را مشیتش تعلق گیرد می بخشد ( سوره نسا آیه ۱۱۶ )
با توجه به این دوتا آیه مشخصه که خدا شرک رو نمی بخشه و چون دقیقا در کنار کفر گفته سایر گناها رو میبخشه و میدونیم که خدا هیچ گناهی رو بدون توبه نمی بخشه پس منظور از نبخشیدن شرک حتی با توبه هستش . ( البته شاید ) . حالا آیه ی زیر رو که درباره داستان موسی و بنی اسرائیل هستش تو همین سوره بخونین .
و پس از آن همه آیات خدا و معجزات موسی باز گوساله پرستی اختیار کردند باز ما به لطف ذاتی خود از این کار زشت آنان نیز درگذشتیم ( سوره نسا آیه ۱۵۳ )
یه تعریف کوچولو : کفر یعنی اینکه اصلا خدا رو قبول نداشته باشی ولی شرک همینطور که از کلمش معلومه یعنی چیزی یا کسی رو با خدا در خدایی شریک قراردادن . و مشخصا گوساله پرستی یک جور شرک بارزه . خدایی که انقدر اصرار داره که شرک رو نمی بخشه چطوری تو همین سوره به همین راحتی از همچین شرکی میگذره ؟
۲- همه جا صحبت میشه از عجایب و معجزات عددی قرآن . تساوی کلمات مرد و زن ، تعداد کلمات روز و ماه در قرآن و و و ... حالا وقتشه یک کم از تناقضات عددی قرآن حرف بزنیم .
- پروردگار شما آن خدائی است که آسمان ها و زمین را در شش روز خلق کرد ( سوره اعراف آیه ۵۴ )
علاوه بر این آیه در سوره یونس آیه ۳ و سوره فرقان آیه ۵۹ و سوره هود آیه ۷ نیز دقیقا به این نکته اشاره شده . پس شکی نمی مونه که آسمان ها و زمین در شش روز خلق شده .
حالا با هم قسمت هایی از آیات ۹ تا ۱۲ سوره فصلت رو با هم میخونیم .
- ای رسول مشرکان را بگو که شما به خدا که زمین را در دو روز بیافرید کافر می شوید ...  (۹) و او روی زمین کوه ها برافراشت و انواع برکات و منابع بسیار در آن قرار داد و ارزاق اهل زمین را در چهار روز مقدر و معین فرمود ...  (۱۰) ... (۱۱) آنگاه نظم هفت آسمان را در دو روز استوار فرمود ... (۱۲)
ای بابا این که شد ۸ روز . ۲ روز زمین . ۴ روز برکات و منابع درون زمین . ۲ روز آسمان . عیب از کجاست ؟ قوانین ریاضیات خدا فرق داره ؟ یا اینکه محمد زیاد ریاضیش خوب نبوده ؟ شایدم معجزه ی پیامبر اکرم یکم زیادی معجزه شده . شایدم علم ریاضی امروز تناقض داره .
۳- آسمان زودتر آفریده شده یا زمین ؟
- او خدائی است که همه موجودات زمین را برای شما خلق کرد پس از آن به خلقت آسمان نظرگماشت و هفت آسمان را برفراز یکدیگر برافراشت و او به هرچیز دانا است ( سوره بقره آیه ۱۹ )
- آیا بنای شما آدمیان استوارتر است یا بنای آسمان بلند که سقفی بلند و محکم بنیان در کمال زیبایی استوار ساخت و شامش را تیره و روزش را روشن گردانید و زمین را پس از آن گسترد و در آن آب و گیاه پدید آورد و کوه ها را عماد آن ساخت ( سوره نازعات آیات ۲۷ تا ۳۲ )
چند تا توجیه متصوره واسه این تناقض :
شاید تو این آیه خدا دچار اشتباه لپی شده و تو آیه بعدی اصلاح کرده . به هرحال زمان زیادی گذشته شایدم کهولت سن حضرت حق باعث این موضوع شده . فراموش نکنیم دست کم ده میلیارد سال زمینی از عمر ایشون میگذره . شایدم این دو تا آیه از دو تا خدا به پیامبر نازل شده . پیامبر هم چون در دریافت و ابلاغ و عمل به وحی معصوم هستن مجبور شدن هرچی میرسه ابلاغ کنن . شایدم کاتبان قرآن بعلت مشکلات خانوادگی و شخصی در نوشتن قرآن دچار اشتباه شدن . که مورد اخیر محتمله
۴- حتما آیه معروف لا اکراه فی الدین رو خوندید یا شنیدید ؟ حالا معنی آیه ۲۵۶ سوره بقره رو با هم میخونیم .
- در قبول دین اجباری نیست راه هدایت و ضلالت بر همه کس روشن گردید ... ( سوره بقره آیه ۲۵۶)
اگه از نظر عقلی هم بخواهیم فکر کنیم در دینی که بخواد به زور پذیرفته بشه هیچ فایده ای نیست . دین باید از روی عقل و باور باشه .
حالا آیه های زیر رو با هم میخونیم :
- مشرکان را هرجا می یابید به قتل برسانید و آن ها را دستگیر و محاصره کنید و هرسو در کمین آنها باشید ( توبه آیه ۵ )
- شما مومنان وقتی با کافران روبرو شوید باید گردن آنها را بزنید تا آنگاه که از خونریزی بسیار دشمن را از پا در آورید ( سوره محمد آیه 4 )
- هرجا مشرکان را یافتید به قتل برسانید و از شهرهایشان آنها را برانید ( سوره بقره آیه 191 )
- ای پیامبر مومنان را به جنک تشویق کن ( سوره انفال آیه 65 )
از آیات فوق چند نکته برداشت میشود :
1-      دین اسلام دین رافت مروت و جوانمردی است و مهربانی از سر و روی این دین میبارد
2-      در قبول دین اسلام هیچگونه زور اجبار چاقو کشی قمه کشی و گردن زنی وجود ندارد و هر انسان مختار است که دین خود را انتخاب کند یا به قول قرآن : هرکه می خواهد کفر ورزد و هرکه میخواهد ایمان آورد
·         در اینجا یک نکته باید بگم : ممکنه خیلی ها بگن که منظور از لا اکراه فی الدین جنبه اخروی اون هست . یعنی اینکه خدا گفته آدما اگه ایمان نیارن در آخرت عذاب میشن حالا هرکس دلش میخواد ایمان نیاره تا عذاب بشه . باید بگم در این اختیار ظاهری نوعی زور و جبر مخفیه که باید کمی روش دقت بشه . خدا میگه هرکس ایمان نیاره و شرک بورزه اون دنیا عذابش میکنیم می بریمش جهنم آتیشش میزنیم روز قیامت چهرش سیاهه تا ابد در جهنم میسوزه و ... که خودتون میدونین . حالا اگه دوست داره ایمان بیاره اگه دوست نداره نیاره . پس دیگه این چجور اختیار و آزادی ایه ؟؟؟ مثل این میمونه که اسلحه بذاریم رو گوش یه نفر بگیم میتونی بمونی میتونی بری ولی اگه بری شلیک میکنیم . حالا تو اختیار داری بری یا نری . آیا این واقعا اختیاره ؟؟ به ظاهر طرف آزاده که بره یا نره ولی هیچ عقل سالمی این کار رو نمیکنه چون جونش براش عزیزه . این اختیار که خدا واسه ما تو قرآن میگه که آزادین دین بیارین یا نه ولی اگه نیارین بدترین اتفاقا رو سرتون میاریم از هر جبری بدتره . چون ما مجبوریم این دین و عقیده رو قبول کنیم که عذاب نشیم . پس خدا جون لطف کن دیگه نگو مختارین . دیگه نگو در قبول دین هیچ زوری نیست . چون نه تو این دنیا از دست مومنانی که به قرآن عمل میکنن و گردن مارو میزنن امان داریم نه تو اون دنیا از دست ماموران برزخ ( به قول بابام البته اگر خدائی باشه )
۵- آیه ۳۴ سوره نسا رو بدون هیچ کم و زیادی مینویسم . این یکی رو خودتون قضاوت کنید
- مردان سرپرست زنانند به دليل آنكه خدا برخى از ايشان را بر برخى برترى داده و به دليل آنكه از اموالشان خرج مى‏كنند پس زنانی درستكارند که فرمانبردارند ... و زنانى را كه از نافرمانى آنان بيم داريد پندشان دهيد و در خوابگاه‏ها از ايشان دورى كنيد و بزنیدشان پس اگر شما را اطاعت كردند  بر آنها هيچ راهى مجوييد كه خدا والاى بزرگ است
کماکان اسلام دین مهربانی هاست . آیا حتی اگه زنی بدترین کار ممکن رو هم بکنه زدن اون فایده ای داره یا موجب بیداری اون میشه ؟؟؟؟؟ قرآن توصیه میکنه که اگه بیم دارید که نافرمانی کنند اونا رو بزنید . چه توصیه ی زیبایی . من که تحت تاثیر قرار گرفتم .
حالا بریم سراغ تناقض های جزئی تر و کوچک تر که شاید خیلی مهم نباشن و از دید خیلی ها ایراد بنی اسرائیلی باشن ولی من هیچ ادعائی درباره اینا ندارم فقط میگم قابل تفکر هستن و برای من سوال
۱- خدا تو آیه ۱ سوره فاطر میگه فرشته ها دو یا سه یا چهار تا بال دارن . آیا این با مجرد بودن اونها سازگاری داره ؟
۲- خدا تو سوره قمر آیه ۱۹ میگه : در یک روز شوم به طور مداوم تندبادی توفنده فرستادیم . که منظور بر قوم عاد هستش . اما در سوره فصلت آیه ۱۶ گفته در روزهایی شوم فرستادیم . تو سوره حاقه هم صحبت از چند روز برای نابودی قوم عاد میشه . نمیدونم قوم عاد تو یک روز نابود شد یا چند روز ؟
۳- قرآن چهارپنج جا گفته قرآن تفصیل و روشنگر هر چیزه . نمونه مراجعه کنید به : سوره انعام آیات ۳۸ و ۱۱۴ - سوره یوسف آیه ۱۱۱ و مخصوصا سوره نحل آیه ۸۹ . در حالیکه به عقیده من تو قرآن فقط یک سری راهنمائی های کلی شده و از ذکر جزئیات و تفصیل خودداری شده . این مورد بدیهیه
۴- دو تا آیه عجیب دیدم تو قرآن که برام توجیهی نداشتن . این آیه رو بخونید :
-  هر حكمى را نسخ كنيم يا آن را به فراموشى بسپاريم بهتر از آن يا مانندش را مى‏آوريم مگر ندانستى كه خدا بر هر كارى تواناست ( سوره بقره آیه ۱۰۶ )
مگه خدا هم فراموش میکنه ؟؟؟!!!!!!!
۵- قرآن در خیلی جاها از جمله سوره مومنون آیه ۱۴ از تعبیر احسن الخالقین استفاده میکنه . یعنی خدا بهترین خالقان و آفرینندگانه . مگه چند تا خالق وجود داره که خدا بهترینشه ؟؟؟!!!!!
جواب این سوال رو خود قرآن داده :
- الله خالق کل شی ( خدا آفریدگار همه چیز است ) ( سوره زمر آیه ۶۲ )
- اى مردم نعمت‏خدا را بر خود ياد كنيد آيا غير از خدا آفريدگارى است كه شما را از آسمان و زمين روزى دهد ( سوره فاطر آیه ۳ )
۶- آیه زیر رو بخونید
- ما کافران را به دلیل اینکه نمی فهمند در عذابی سخت در افکنیم ( سوره قلم آیه ۴۴ )
من حرفم اینه که کسی که نمی فهمه یا نمی دونه چه گناهی داره که نمی فهمه یا نمیدونه . مگه غیر از اینه که خدا خودش ماهارو خلق کرده . خدا خودش ذهن مارو پرورش داده و مگه غیر از اینه که خدا خودش مارو با اتفاقاتی که باعث فهمیدن یا دونستن ما بشه مواجه میکنه پس ما چه گناهی کردیم که نمیدونیم . دقیقا کلمه ی مورد استفاده در این آیه اینه : من حیث لا یعلمون ( یعنی علم ندارن ) . شاید اینو بشه اینطوری توجیه کرد که رسالت انسان برای اومدن به این دنیا دانستن هست و کسی که بدون علم به اون دنیا بره لایق عذابه . مخصوصا که این آیه توی سوره قلمه . ولی آیا این حقه که کسی رو به جرم ندانستن عذاب کنیم ؟؟  
۷- این یکی رو شاید نشه اسمشو گذاشت تناقض ولی : خدا توی سوره نجم گفته : خدا به بنده خود وحی فرمود آنچه را که هیچکس درک نتوان کرد ولی توی سوره قمر سه بار گفته که ما قرآن رو بر فهم آسان کردیم . البته احتمالا این مسئله توجیه داره
۸- یه نکته جالب توی آیات قرآن قسم های پیاپی و بسیار زیاد هست که تو قرآن برای اثبات حقانیت آورده شده . من نشمردم ولی حداقل صد تا قسم خودم در قرآن دیدم . ولی احتمالا خیلی بیشتر از ایناست . قسم به خورشید ماه ستاره شب روز سم اسبان و ... . فقط توی سوره شمس ۱۱ تا قسم داریم . ولی برای من سواله که از بین این همه قسم چرا خدا هیچ جا برای اثبات حرف خودش از استدلال عقلی و علمی استفاده نکرده . حداقل من که هیچ جای قرآن استدلال عقلی ندیدم . آیا صرفا قسم میتونه دلیلی واسه قبول کردن حرف خدا باشه ؟
پس چرا خدا هرجا که تونسته از عقل تفکر و علم دفاع کرده ؟ سوره صاد : کتابی مبارک است که بر تو نازل کردیم تا امت در آیاتش تفکر کنند و صاحبان عقل متذکر حقایق آن شوند . چجوری متذکر شوند ؟؟؟؟ با قسم ؟
- و ما بر مردمان کتابی فرستادیم که در آن هرچیز را بر اساس علم و دانش تفصیل دادیم برای هدایت آن گروه که ایمان بیاورند ( سوره اعراف آیه ۵۲ ) 
۹- یه روایت جالب توی قرآن در سوره ص حدود آیات ۳۰ تا ۴۰ هست که میگه : یه روز سلیمان مشغول بازی با اسب ها شد و نمازش رو یادش رفت بخونه . وقتی فهمید نماز قضا شده دستور داد به فرشتگان که خورشید رو برگردونند تا نمازش رو بخونه . مسخرهههههههههههههههههههه
توضیح دیگه ای نمیتونم بدم . دیگه پیامبره دیگه . پارتی بازی داره ( این روایت یک جا هم درباره پیامبر اومده که روی پای حضرت علی خواب میمونه و علی دلش نمیاد بیدارش کنه . )

این موارد فقط نمونه ای از هزاران سوال بی جواب من درباره قرآن و کلا دین اسلام هست . امیدوارم یکی پیدا بشه که به این سوالا جواب بده . آیا دین اسلام بدون نقصه ؟؟؟؟؟؟ آیا قرآن به قول خودش تنها راه هدایته ؟؟؟؟ برای آنها که بفهمند ؟؟؟
یک میلیارد مسلمان داریم . به قول قرآن بل اکثرهم لا یعلمون

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر